Otkriveno kako je Google „upropastio“ Stadia servis


Prošlo je skoro godinu dana od kako je Google najavio gašenje Stadia cloud gaming servisa. Do sada se nisu znali tačni razlozi zašto je to urađeno, ali sada su se u javnosti pojavila dokumenta koja bi mogla da razjasne takvu odluku.

PCPress.rs Image

Bivši Stadia product manager, Dov Zimring, predao je Sudu dokumenta u procesu koji se ticao blokiranja akvizicije Blizzard-a od strane Microsofta, u kojima se vidi zašto je Stadia propala. Prema tim dokumentima, Google je verovao da je donosio dobre odluke, ali da se ispostavilo da su mnoge od njih bile pogrešne, što je dovelo do neuspeha servisa.

Pre nego što je Stadia servis pušten u rad, Google je morao da odluči na kojoj platformi i hardveru će raditi. Kompanija je razmatrala Windows i DirectX, misleći da će tako olakšati developerima da portuju igre na ovu platformu. Na kraju, odluka je promenjena i odlučeno je da to budu Linux i Vulcan grafički API, a razlog je bio što oni nisu zahtevali plaćanje licenci. Ali to je smanjilo verovatnoću da će Microsoft licencirati svoje igre konkurentskom cloud gaming servisu.

Google je napravio i komplet alata pomoću kojih je bilo „olakšano“ portovanje igara na Stadia servis. Čak se potrudio i da pokrije neke troškove tog procesa developerima. Međutim, većina developera se bunila zbog količine posla koji je bio potreban, da bi se igra prilagodila servisu sa relativno malom bazom korisika. U međuvremenu, Nvidia Geforce Now i Amazon Luna ponudili su developerima game streaming platformu zasnovanu na Windows-u.

Uglavnom, Google je upao u „vrzino kolo“. Igrači nisu želeli da se pretplate na Stadia servis zbog nedostatka AAA igara, a developeri nisu želeli da „troše vreme“ razvijajući AAA igre za servis koji ima malu bazu korisnika.

Sledeća velika greška je način na koji je postupao sa svojim internim gaming studiom. Google je želeo da Stadia Games & Entertainment razvija igre isključivo za Stadia servis, koje bi iskoristile sve njegove mogućnosti. Međutim, kompanija nije dobro procenila koliko košta razvoj AAA igara. Zbog (pre)velikih troškova, Google je zatvorio studio pre nego što je završena bilo koja igra.

Kombinacija ovih pogrešnih strateških odluka dovela je do urušavanja Stadia servisa i jedna (dobra) ideja je na taj način doživela neuspeh.

Izvor: ExtremeTech





Source link

Prošlo je skoro godinu dana od kako je Google najavio gašenje Stadia cloud gaming servisa. Do sada se nisu znali tačni razlozi zašto je to urađeno, ali sada su se u javnosti pojavila dokumenta koja…